Sabtu, 27 Mac 2010

Diabetes Type 1 meningkat setiap tahun

Statistik di Amerika Syarikat menunjukkan satu orang dari 100,000 kanak-kanak Amerika mati kerana penyakit diabets type 1. Pada tahun 2000 telah meningkat ke 24. Setiap tahun para saintis menganggarkan kanak-kanak mati kerana diabetes type 1 meningkat 3% setahun.

Diabets type 2, yang berkaitan rapat dengan obesiti/kegemukan dan pemakanan gula/karbohidrat yang banyak, dilaporkan dalam media dan jurnal perubatan, meningkat dengan kadar yang menakutkan. Tetapi Type 1 jarang disiarkan walaupun penyakit ini meningkat dengan kadar yang juga tinggi.

Walaupun diwar-warkan bahawa diabetes type 1 adalah keturunan genetik , diabetes kanak-kanak mungkin disebabkan oleh faktor cara hidup dan persekitaran , serupa seperti jenis type 2.

Masyarakat kesihatan alami (natural health community) mengetahui bahawa minum susu lembu terproses , disteril, dipasteur boleh menyebabkan penyakit autoimmune seperti diabetes type 1.

Tetapi perubatan konvensional (farmesuetikal), tetap tidak mengenal pasti penyebab diabetes type 1 (dan juga kanser dan penyakit kronik lain). Dan oleh sebab sistem perubatan enggan mengakui bahawa persekitaran (bahan kimia, pemilihan pemakanan, dan sebaginya) mempengaruhi can boleh menyebabkan penyakit-penyakit tersebut, sistem perubatan konvensional tidak mampu memberikan penyelesaian kepada pesakit. Dengan itu pesakit diberi regimen sepanjang hayat mengambil bahan kimia farmeseutikal yang bahaya (kesan sampingan) , bukan sebaliknya iaitu penyelesaian sebenar mengelak dari disorder autoimmune.

PErikan dari naturalnews.com

2 ulasan:

  1. Satu supplemen herba untuk pertimbangan mu.

    http://www.goodlifetimehealth.com/2012/06/triplex-ubat-semulajadi-kencing-manis.html

    BalasPadam
  2. percuma rawatan alternatif di shah alam

    BalasPadam